Storytelling, Slim en Eenvoudig

Storytelling is hot en wordt alleen maar groter in 2016. Het Nederlandse MyAlbum timmert flink aan de weg.

Social Media Pitch - Achtergrondverhaal over MyAlbum, hoe zet je #visual #storytelling succesvol in binnen jouw organisatie

MyAlbum is een nieuw Visual Storytelling platform waar je prachtige albums maakt van je foto’s en video’s. Beleef je favoriete momenten opnieuw, wanneer en op welk apparaat je maar wil.

Het Nederlandse MyAlbum komt voort uit een management buyout van MijnAlbum.nl. Het 14 koppige team lanceerde vorig jaar mei een multi platform storytelling site en iOS app. Gedurende de 3 maanden lange beta periode registreerden zich 74,300 gebruikers na verscheidene erg positieve reviews. Na de succesvolle beta werden 3,987,000 mijnalbum gebruikers met 325 miljoen foto’s overgezet. Zij kunnen hun albums nu bekijken als ‘visual stories’ en verrijken met zaken als een kaart van de omgeving, het actuele weer, de hoogte, snelheid etc. Deze informatie wordt achterhaald op basis van de EXIF gegevens in de foto.

Propositie

MyAlbum is beschikbaar in vijf talen en focust voornamelijk op de Europese en Noord Amerikaanse markt. Het platform zet in op storytelling als de volgende stap in de evolutie van foto- en videosharing sites en sociale netwerken. Door gebruik te maken van slimme algoritmes krijgen de belangrijkste foto’s en video’s de nadruk in een album. Het minimalistische en cleane design kan worden gecustomized met teksten, toeristische informatie en kleuren. Zo kun je met hetzelfde platform erg uiteenlopende verhalen maken zoals te zien in de 'curated collection'.  Verhalen verschillen van een persoonlijk reisverhaal tot een nieuws artikel of een openbaar beschikbaar portfolio als promotie voor je werk.

190548 myalbum features 1 d64fb1 original 1450102604

Een prachtig opgemaakt visueel verhaal in vijf minuutjes, het delen van je foto’s en video’s delen is weer leuk!

Jos de Schiffart, co-founder MyAlbum

Vooruitblik naar 2016

MyAlbum zal zich in 2016 richten op twee belangrijke peilers, te weten: ‘privacy en safekeeping’ en ‘creation & enrichment’. De albums die je op MyAlbum maakt zijn standaard privé. Dit is ook de reden dat veel scholen en kinderopvang organisaties er gebruik van maken. Om te beantwoorden aan de toenemende wens naar privacy bij consumenten zullen meer privacy features worden toegevoegd. Binnen de peiler ‘creation & enrichment’ wordt gewerkt aan methodes om het maken van een album nog verder te versimpelen en automatiseren. Hierbij valt te denken aan ‘templates’ die passend zijn voor ieder verhaal door de vorm, kleuren en iconen op elkaar af te stemmen. Zo wordt het nog eenvoudiger om snel een album samen te stellen, of het nu een baby album is, een sportieve vakantie of een zakelijk congres.

Content marketing tool voor Brand Storytelling

Visuals genereren 180% meer engagement en 94% meer views dan content zónder beelden, dit komt doordat mensen beelden 60,000 keer sneller kunnen verwerken dan tekst. 90% van de informatie die we dagelijks verwerken is visueel. Toch is een beeld alleen niet genoeg, de beste beelden (net als de beste teksten en verhalen) triggeren een emotionele reactie bij de ontvanger. Het combineren van tekst, foto’s en video’s in rijke en dynamische verhalen helpt je merk meer dan een artikel, whitepaper of infographic. De som van de individuele delen (video, foto's en tekst) in een verhaal heeft een veel grotere impact dan de losse elementen. Het stelt je in staat om je publiek een ervaring te bieden en een ‘wow’ effect te creëren.

195095 euphoria of collecting the pieces 471fe9 original 1455012951

In wat voor branche je ook zit, je moet in search en social concurreren met heel veel spelers. Je moet dus iets bijzonders doen om op te vallen. Alhoewel je kunt discussieren wat voor signalen social networks en search partijen gebruiken voor hun ranking is één ding zeker. De meest populaire, invloedrijkste en relevante content voor hun gebruikers scoort het hoogst. Een reactie in de vorm van een klik, comment, like of een retweet is hiervoor bepalend. Hoe MyAlbum daar bij kan helpen? Door rijkere, meer contextueel interessante en mooiere content aan je doelgroep voor te schotelen.

Visual Testimonials

We weten allemaal dat testimonials door hun authenticiteit enorm overtuigend werken. Stel je voor dat je de kracht van beelden en testimonials samen brengt in een ‘visual testimonial’. Met video, foto’s, tekst en andere verrijkingen kun je laten zien wie de feedback geeft, wanneer en waar hij zich bevindt. Je maakt je verhaal zo écht geloofwaardig.

Showcase je bedrijf of product

Maak een album waarin je jouw product van alle kanten belicht en gebruik MyAlbum als online verkoop tool. Een makelaar kan bijvoorbeeld een in het oog springend album maken met omschrijvingen van de objecten die hij verkoopt, omgevingskaarten etcetera. Een andere insteek is het verhaal vertellen achter je bedrijf. Omschrijf de passie waarmee je bedrijf zich onderscheidt en laat zien wie zich hiervoor inspannen. Deze laatste optie is ook erg interessant voor non-profits, MyAlbum heeft hiervoor een speciaal NGO programma waarmee het de kracht van storytelling wil gebruiken om steun te genereren voor goede doelen.

190570 01 showcase image doppio 1 97c729 large 1450108916

Portfolio

Vestig de aandacht op je assortiment of je werk met een portfolio site. Onderstreep je passie en ervaring door je beste werk te laten zien en gebruik deze pagina als visitekaartje. Je kunt social media kanalen en je eigen site linken vanaf je portfolio site. Bekijk hier een voorbeeld van het portfolio van een iPhone fotograaf.

Over MyAlbum

Our Story

Memories are the most valuable things we have. In our digital culture, it's easy for those memories to be lost forever, simply because we don't take the time to create stories out of them. Here MyAlbum comes in; we help you by creating these stories for you. Preserving those memories online or in print, so you can share them for years to come.

The product

The fastest way to your most beautiful album. Share online or order as photo book.

The team

The MyAlbum team is a close knit team of 14 young professionals with a love for photography and design. We are passionate about empowering people with innovative technology which helps them create beautiful visual stories. Seeing all these beautiful creations really excites us and inspires us to keep on improving.